VERSLO
VERTINIMAS
VERSLO VERTINIMAS – tai labiausiai tikėtinos kainos, už kurią verslas gali būti parduotas rinkoje, esant laisvai konkurencijai, nustatymas.

Kaip ir kitos prekės ar paslaugos, verslas irgi turi savo kainą. Tik skirtingai nuo paprastų prekių, verslo kaina yra nepastovi ir priklauso nuo daugelio faktorių – finansinės verslo būklės, klientų mokumo, aktyvų, nematerialiosios kainos, verslo rezultatų ir t. t.

Verslo kaina dažniausiai nurodoma tada, kai versle laukiamos permainos. Pavyzdžiui, savininkų pasikeitimas, investuotojų ar kreditų pritraukimas, dalyvavimas dideliame projekte, įmonės veiklos srities pasikeitimas.

Paremtas ir korektiškas verslo kainos nustatymas yra labai svarbi sąlyga, kad įvyktų norimi pasikeitimai ir sandoris būtų sėkmingas. Verslo vertinimas, atliktas profesionalų, ne tiek vertinimo srityje, kiek atliekant realius verslo pardavimus leis laiku nustatyti ir pašalinti faktorius, mažinančius verslo kainą, pasiūlyti priemonių kompleksą kainai didinti ir profesionaliai bei tvarkingai parduoti verslą susidomėjusiam investuotojui.

Prieš vykdydamas verslo pardavimą, verslo brokeris atlieka finansinę, marketingo ir juridinę analizę, kuri apima:

  • įmonės piniginių srautų struktūrą;
  • įmonės kaštų sistemą;
  • įmonės gamybos (technologinio) proceso efektyvumą;
  • marketingo darbo efektyvumą;
  • įmonės valdymo efektyvumą;
  • galimą įmonės aktyvų kainą.

Remiantis gauta informacija ir naudojant prieinamus vertinimo metodus (pajamų, išlaidų, lyginamąjį) yra skaičiuojama labiausiai tikėtina verslo kaina.